Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Rob_Eindhoven
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2008 17:45

Hallo,

ik heb een upgrade van Vista naar Windows 7 gekocht, maar als ik hem wil installeren geeft het install-programma aan dat ik eerst "HP protect tools security manager suite" moet de-installeren. Als ik dit op de traditionele manier probeer (via control panel) loopt de de-installatie vast op aanwezige vingerafdruk-scans oid. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar het programma is er voor mij met geen mogelijkheid af te slopen. Ik snap dat het nogal een specifiek probleem is, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Bij voorbaat dank,

Rob
Gebruikersavatar
Matrix
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 apr 2007 21:07

Probeer eens:

Embedded Security blijvend uitschakelen:
  • Selecteer Start > Alle programma's > HP ProtectTools Security Manager.
  • Klik in het linkerdeelvenster op Geïntegreerde beveiliging en vervolgens op Geavanceerd.
  • Klik in het rechterdeelvenster onder Embedded Security Features (Voorzieningen Embedded Security) op Uitschakelen.
  • Voer je eigenaarswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd en klik vervolgens op OK.
Gebruikersavatar
Rob_Eindhoven
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2008 17:45

Die aanpak had ik inderdaad al ergens op een forum weten te vinden, maar die optie staat bij mij niet weergegeven in het menu van de protect tools.

Bij het uninstallen geeft het programma de melding dat 'the fingerprint reader contains fingerprint templates'. Hierna wordt er gevraagd naar een wachtwoord om deze te verwijderen. Mijn wachtwoord wordt echter niet geaccepteerd, hoewel ik vrij zeker ben dat het juist is. Vervolgens breekt de uninstall zichzelf af.

Ik heb ergens een uninstall-applicatie weten te downloaden (het heet perfect uninstaller) die claimt met brute kracht een programma te kunnen verwijderen dat niet verwijderd kan worden met de windows-uninstaller. Ik ben echter huiverig om het te gebruiken; het HP protect programma lijkt me nogal cruciaal, op de verkeerde manier verwijderen zou weleens veel ellende kunnen opleveren. Wat kan je me aanraden?

gr Rob
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Rob_Eindhoven schreef:Die aanpak had ik inderdaad al ergens op een forum weten te vinden, maar die optie staat bij mij niet weergegeven in het menu van de protect tools.

Bij het uninstallen geeft het programma de melding dat 'the fingerprint reader contains fingerprint templates'. Hierna wordt er gevraagd naar een wachtwoord om deze te verwijderen. Mijn wachtwoord wordt echter niet geaccepteerd, hoewel ik vrij zeker ben dat het juist is. Vervolgens breekt de uninstall zichzelf af.

Ik heb ergens een uninstall-applicatie weten te downloaden (het heet perfect uninstaller) die claimt met brute kracht een programma te kunnen verwijderen dat niet verwijderd kan worden met de windows-uninstaller. Ik ben echter huiverig om het te gebruiken; het HP protect programma lijkt me nogal cruciaal, op de verkeerde manier verwijderen zou weleens veel ellende kunnen opleveren. Wat kan je me aanraden?

gr Rob
Ik zou het hier eens voorleggen: http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html
Het moet immers mogelijk zijn om je OS te upgraden :-)
HP upgrade advisor: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... _NLNL#N849
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
Matrix
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 apr 2007 21:07

Dus na het invoeren van het wachtwoord wordt de uninstall afgebroken.\
  1. Weet je zeker dat het wachtwoord juist is?
    Kun je dit ergens controleren in het programma?
  2. Heb je maar één wachtwoord, of meerdere?
perfect uninstaller kan inderdaad bruut uninstallen, maar aangezien HP protecttools behoorlijk diep ingebakken zit
(soms zelfs in een chip [Infineon Trusted Platform Module] ipv softwarematig) weet ik niet of deze methode werkt of het juiste resultaat geeft.

Tevens heeft HP protecttools vele 'plugins' waardoor het meestal niet in één handeling te verwijderen is;
  • Drive Encryption for HP ProtectTools
  • Embedded Security for HP ProtectTools
  • Credential Manager for HP ProtectTools
  • BIOS configuration for HP ProtectTools
  • Java Card Security for HP ProtectTools
  • Device Access Manager for HP ProtectTools
===

Beantwoord eerst maar even mijn twee vragen, dan zal ik even op verder onderzoek uitgaan..
Gebruikersavatar
Rob_Eindhoven
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2008 17:45

Antwoord op je vragen:

1. ik weet het vrijwel, maar niet 100% zeker. Helaas weet ik niet waar ik dit kan controleren (of eventueel veranderen, zou moeten kunnen met mijn vingerafdruk lijkt me)
2. Ik heb meerdere wachtwoorden, die ik allemaal geprobeerd heb; ze werken allemaal niet. Misschien helpt het als ik erbij zeg dat ik in eerste instantie mijn wachtwoord moest invoeren bij de uninstaller, en dat die daarna zonder bericht afsloot. Later heb ik protect tools opnieuw geinstalleerd, waarna ik dezelfde vraag kreeg om een wachtwoord. Nu geeft de uninstaller, bij invoer van hetzelfde wachtwoord, een specifieke melding dat mijn wachtwoord onjuist is.

mvg

Rob
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Ook al heeft niemand wat aan mijn antwoord,

Nu wordt ik door jullie beiden genegeerd en dat lijkt me ook niet erg aardig 8)
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
Matrix
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 apr 2007 21:07

Erik schreef:Ook al heeft niemand wat aan mijn antwoord,
Daar moet je nooit vanuit gaan.. :wink:
Erik schreef:Nu wordt ik door jullie beiden genegeerd en dat lijkt me ook niet erg aardig 8)
Is ook niet aardig en tevens niet de bedoeling.. :mrgreen:
Ik plaatste mijn twee vragen en had jouw bericht nog niet gezien.
Misschien dat Rob_Eindhoven het probleem ondertussen bij jouw linkverzijzing heeft neergelegd..?

Buiten dat, excuses voor het negatieve gevoel dat wij jou gaven... :mrgreen:
Gelukkig kan jij wel een stootje hebben.. :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Probleempje schreef:
Erik schreef:Ook al heeft niemand wat aan mijn antwoord,
Daar moet je nooit vanuit gaan.. :wink:
Erik schreef:Nu wordt ik door jullie beiden genegeerd en dat lijkt me ook niet erg aardig 8)
Is ook niet aardig en tevens niet de bedoeling.. :mrgreen:
Ik plaatste mijn twee vragen en had jouw bericht nog niet gezien.
Misschien dat Rob_Eindhoven het probleem ondertussen bij jouw linkverzijzing heeft neergelegd..?

Buiten dat, excuses voor het negatieve gevoel dat wij jou gaven... :mrgreen:
Gelukkig kan jij wel een stootje hebben.. :wink:
Ik kan wel tegen een stootje maar niet tegen tunnelvisie 8)
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
Rob_Eindhoven
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2008 17:45

Heren!

ik heb inmiddels contact gezocht met de HP helpdesk, waar ze mij na veel overleg aanraadden een clean install te doen. Aangezien ik dit niet wil, ben ik nog niks verder. Het probleem zit in de 'fingerprint reader templates' die nog aanwezig zijn, en beveiligd met een wachtwoord dat niet het mijne is (voor zover ik het begreep?!) Dat was een bekend probleem bij HP, dat is op te lossen door de nieuwste versie van de HP protect tools te downloaden, en die vervolgens te uninstallen. Als ik dat doe krijg ik bij de installatie echter een foutmelding dat ik door de (juist!) de fingerprintreader de installatie niet kan voortzetten. Mooie vicieuze cirkel dus.

Ik heb het onderhand opgegeven om up te daten, ik denk dat ik me maar neerleg bij Vista. In ieder geval bedankt voor jullie beider hulp!

met vriendelijke groet,

Rob
Gebruikersavatar
Matrix
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 apr 2007 21:07

Als je geen clean-install wilt, lijkt het mij dat je programma's en bestanden wilt bewaren.
Maak dan, voor de clean install, een goede backup van bijv;
  • Map Mijn documenten
  • Favorieten
  • E-mails
  • inlogcodes en wachtwoorden
  • serial-keys van betaalde en gedownloade software
  • En dergelijke.
Op die manier kun je na een clean install weer een aantal onderdelen terugplaatsen zonder problemen.
In principe is alles te backuppen, behalve geïnstalleerde software waar het originele install-bestand (bijv. cd) niet meer aanwezig is.

Terug naar “Software en Algemene vragen”