Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Hoi,

Ik heb iets van internet geïnstalleerd en nu heb ik een virus. Na de installatie ging de computer uit en startte het opnieuw op.

Er stonden allemaal programma's geïnstalleerd welke ik heb verwijderd bij d.m.v. de gebruikelijke route in Windows. Nu blijft malwarebytes steeds een pop-up geven dat er een website geblokkeerd wordt (steeds een ander domein, RTP detectie, Riskware en trojaans paard). In de bijlage zit een scan van beide FRST logs.

Hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.

Heel erg bedankt!

Groetjes,

Arthur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Er is een hoop rommel aanwezig, voer als eerst de ESET Online Scanner eens uit.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Zie deze handleiding voor meer informatie.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Wil het lukken met het uitvoeren van de ESET Online Scanner? Het is namelijk niet aanbevolen om met een geïnfecteerd systeem door te blijven werken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”