Hoi Luca, hier het resultaat van WhoCrashed. Daaronder nog wat info van mij.
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------
computer name: USER-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
Hardware: p7-1423w, Hewlett-Packard, Foxconn, 2ADA
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8466694144 total
--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump
Crash dumps are enabled on your computer.
No valid crash dumps have been found on your computer
--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.
Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.
Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
================================================
Bij de laatste BlueScreen heb ik de info gekopieerd en opgeslagen:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF80002DAD123
BCP3: FFFFF880035C47A8
BCP4: FFFFF880035C4000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\081414-5928-01.dmp
C:\Users\User\AppData\Local\Temp\WER-15288-0.sysdata.xml
Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0413
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
==============================================
Maar als ik in de Verkenner kijk is de map C:\Windows\Minidump leeg (ik heb Verborgen bestanden en mappen op weergeven staan).
Ik heb gekeken onder Computer > Eigenschappen > Geavanceerde Systeeminstellingen > Opstart en herstelinstellingen. Daar staat 'Een gebeurtenis in het systeemlogboek registreren' aangevinkt. Dumpbestand is %SystemRoot%\MEMORY.DMP. Onder Foutopsporingsgegevens registreren staat Kernelgeheugendump geselecteerd. Ik lees op Resplendence.com dat Full memory dump bepaalde condities nodig heeft. Mijn C-schijf heeft 57,0 Gb beschikbaar, dus meer dan 25 Gb, is dus goed, neem ik aan.
Ik las het MSDN blog article over waarom Windows memory dump files delete en volgens de screenshot daar ging ik kijken in Computerbeheer > Logboeken > Windowslogboeken > Systeem. Ik ben een leek, hoor
maar dit viel me op.
De pc heeft steeds problemen met DNS Client Events en geeft daar steeds waarschuwingen.
Vaak staat er bij Fout: het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk7\DR7. Dit is de tekst:
Logboeknaam: System
Bron: Disk
Datum: 15-8-2014 11:33:38
Gebeurtenis-id:11
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: User-PC
Beschrijving:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk7\DR7.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="
http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Disk" />
<EventID Qualifiers="49156">11</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-08-15T09:33:38.010505200Z" />
<EventRecordID>56508</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>User-PC</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>\Device\Harddisk7\DR7</Data>
<Binary>0E04800001000000000000000B0004C003010000000000000000000000082D000000000000000000440F000000000000FFFFFFFF060000005800000000000000FF0006120C000010000000003C00000000000000000000000019B60880FAFFFF00000000000000000097C20880FAFFFF0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000</Binary>
</EventData>
</Event>
================================================================
Dit kan een aanwijzing zijn als dit over een externe HD gaat omdat ik ook problemen heb met mijn twee externe harddisks. De ene (F:) gaat BullGuard vaak scannen terwijl ik daar geen opdracht voor heb ingesteld. En de andere (G:) wordt niet herkend door BullGuard: in het profiel voor de volledige scan vindt hij F: wel maar G: niet. Ik heb daar met BG contact over gehad maar die wisten het niet op te lossen en zeiden dat ik een eigen profiel kon maken mét G: en dat heb ik gedaan. Dus daar zit misschien een fout in stuurprogramma's?
Hopelijk heb je hier iets aan, Luca.