Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Helper,

Mijn laptop startte niet goed op. Hij ging wel aan, maar bleef een zwart scherm houden (startte niet door).
Ik heb de accu er uit gehaald en er weer in gedaan, en de laptop weer gestart. De laptop startte, maar na een paar minuten ging de laptop uit.
Daarna heb ik de laptop aan gezet. Na enkele minuten ging het scherm op zwart. De laptop bleef wel aan.
Ik heb daarop even met de muis bewogen en toen kreeg ik weer beeld. Of er een relatie ligt tussen het met de muis bewegen en mijn scherm dat weer opkwam, weet ik niet.
Het kan niet aan de energie-instellingen liggen want die heb ik niet gewijzigd en de laptop draait al heel wat jaren met deze instellingen.
Wil je eens met mij meedenken?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer het volgende:
  • Download Lazesoft Recovery Suite Home Edition en installeer het programma.
  • Open het programma
  • Klik op de USB stick
  • Selecteer de Windowsversie van de doelcomputer
  • Maak een opstartbare cd of usbstick aan.
Start de computer op vanaf de usb/dvd en kies Windows Recovery → One Click Fix
Hoe werkt dat?
  • De Lazesoft Recovery Suite Home installeer je door op het lsrshsetup.exe te dubbelklikken
  • Vervolgens klik je op het burn logo
    Afbeelding
  • In het volgende scherm kies je welk besturingssysteem
    Afbeelding
  • In het laatste scherm kun je kiezen uit het volgende:
    • cd
    • usb
    • iso
Vervolgens verander je de opstartvolgorde in de bios en start je met deze aangemaakte cd of usb.
  • Klik op Windows Recovery
  • tabblad OneclickFix
Afbeelding

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”