Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Start de computer weer in de veilige modus en verwijder Avast eens volledig van het systeem.
Upload tevens het laatste DUMP-bestand (zie vorige bericht) naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

ik zal nu ook nog avast verwijderen
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

nog steeds bsud maar het duurder nu precies iets langer :idea:
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Sluit de computer eens bekabeld aan op het internet.

Open het startmenu en typ devmgmt.msc gevolgd door enter.
Schakel onder Netwerkadapters de "Intel(R) Wi-Fi 6 AX200" uit.
Rechtermuisknop > Apparaat uitschakelen.

Herstart nu de computer en vertel dan even hoe het gaat.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

hoi,

1ste maal na deze aanpassing (utp): na 1 minuut zwart scherm
2de maal: na 5min
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

na 5min geen zwart maar blauw scherm bsod
intel wifi uitgeschakeld
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Stap 1 Download de Afbeelding Intel System Support Utility (Intel SSU.exe) naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SSU.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Plaats een vinkje bij Everything en klik vervolgens op de knop Scan.
  • De tool zal nu het één en ander aan gegevens verzamelen, klik vervolgens op Summary view en wijzig deze optie in Detailed view.
  • Klik nu op Next > Save en sla het aangemaakte rapport op het bureaublad op als SSU-info.
  • Upload SSU-Info.txt naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.

Stap 2 Download de Intel Processor Diagnostic Tool (64 bit versie) naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "ipdt_installer_4.1.5.37_64bit.msi" om de tool te installeren.
  • Na de installatie staat er op het bureaublad een snelkoppeling met de naam: Intel Processor Diagnostic Tool 64bit.
  • Klik op dit pictogram om de tool te openen, en klik vervolgens op de knop Start test.
  • Wanneer de tool gereed is klik je in het menu op File > View Results File.
  • Nu opent er een kladblokbestand, sla deze op het bureaublad op.
  • Upload dit bestand naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

het heeft vermoedelijk toch iets te maken met internet want nu ben ik offline (utp weg genomen) en nu staat pc al 30min op zonder bsod of zwart
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Klopt, de BSOD's worden mogelijk veroorzaakt door een probleem met drivers.

Download de volgende drivers, en installeer die ook in deze volgorde.
  1. Intel Chipset Driver - https://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp101001 ... 101012.exe
  2. Intel Management Engine Driver - https://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp113001 ... 113339.exe
  3. Intel WLAN Driver - https://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp113001 ... 113020.exe
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
conny
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 mar 2008 14:22

bestanden geïnstalleerd.
bij het plaatsen van een usb stick gaf hij ook bsud
opnieuw opgestart in normale modus nadien (met wifi ook)
dus nu terug in veilige modus opgestart en afwachten wat u gaat zeggen
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3159
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Voer intussen alvast even het volgende uit in de veilige modus ter controle.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”